Boczek wędzony – czy jest zdrowy?

Dieta jest czymś, na co zaczyna zwracać uwagę coraz większy odsetek ludzi. Prawdą jest bowiem, że w dzisiejszych czasach bycie zdrowym i dbanie o siebie jest modne – i jest to coś zdecydowanie dobrego i godnego pochwalenia. Jak w tym wszystkim jednak odnajduje się boczek wędzony, który choć jest przepyszny, przez wszystkich uważany jest za najcięższy grzech osoby, która stara się prawidłowo odżywiać? Jeżeli bliżej się mu przyjrzeć, nie jest on tak fatalny. Wystarczy podejść rozsądnie do zawierania go we własnym planie żywieniowym.

Boczek wędzony kontra zdrowa dieta

Każdy, kto regularnie uczęszcza na siłownie stwierdzi to samo: boczek nie jest odpowiednim partnerem do fitnessu. Można się z tym po części zgodzić, choć nie należy popadać w ekstremum – zasięgając po porady ekspertów można się bowiem dowiedzieć, że boczek wędzony (https://ranozebrano.pl/product-3004-boczek-wdzony-ok-300-g) może stanowić bardzo ważną część zbilansowanego i zróżnicowanego jadłospisu, tak istotnego w całym procesie zdrowego odżywiania. Oto co musimy wiedzieć na temat boczku i jego obecności w naszej diecie:

  • musimy wybierać tylko wysokiej jakości boczek – najlepiej stawiać na jak najchudszą jego odmianę, a zatem na taką zawierającą więcej mięsa – będzie on go miał wtedy więcej, niż tłuszczu,
  • boczek nie jest niezdrowy – większość z jego negatywnych aspektów przypisuje się wysokiej zawartości tłuszczu – ta jest jednak znacznie mniejsza, niż kiedyś, głównie ze względu na nowoczesne metody pracy hodowlanej,
  • tłuszcz jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu – wiadomo, że najlepiej ograniczyć jego spożywanie, ale nie można go kompletnie wyeliminować. W związku z tym spełniając nasze zapotrzebowanie na tłuszcz możemy sięgnąć po boczek, zamiast cokolwiek innego, z czego do tej pory go czerpaliśmy,
  • boczek jest dobrym źródłem energii, zwłaszcza na okresy jesienne i zimowe.

Podsumowanie


Nie taki diabeł straszny, jak go malują – to powiedzenie doskonale aplikuje się do tematu boczku wędzonego i jego obecności w diecie każdego z nas. Sięgając po niego nie należy czuć się winnym – w szczególności, jeśli podchodzi się do tego logicznie i nie utożsamia zdrowej diety z odchudzaniem się (to wcale nie są tożsame rzeczy). Tak jak jednak we wszystkim polecany jest umiar, tak tutaj jest on wręcz konieczny – wszystko ze względu na bardzo wysoką kaloryczność boczku. Jeżeli jednak będziemy go stosować okazjonalnie i w odpowiednich ilościach, nie tylko nie będzie on miał na nas negatywnego wpływu, ale też nada wyrazistości przygotowywanym przez nas posiłkom, a nam samym doda energii do działania. Nawet jeśli nie będzie najlepszą opcją żywieniową na świecie.

Food obraz autorstwa freepic.diller - www.freepik.com